Anime Quick Reviews, 2020 Second Half Edition (Svenska)

(umrguy42) (21 dec 2020)

Dat pout (Series: Uzaki-chan wa Asobitai! )

Idag avslutar jag mina recensioner av anime-serien 2020 som jag har sett, tillsammans med några av de äldre serierna som jag tittade på i år för första gången, och ger var och en ett betyg baserat på vad jag tyckte om det.

Välkommen till “ ”, en skrivutmaning där jag ser ut att ha en artikel om dagen i 12 dagar fram till jul, allt centrerat på något sätt om anime eller anime-relaterade ämnen. Du hittar återinlägg från mina och serier (publicerade ursprungligen på de sena TAY- och AniTAY Kinja-webbplatserna) nu här på Medium.

(gårdagens artikel) täckte anime som startade under första halvåret 2020 (tillsammans med en anime som överfördes från 2019). Jag täckte också anime som på grund av COVID startade under första halvåret, men slutade under andra halvåret (inklusive i ett fall, som slutade bara cirka två dagar innan denna artikel publicerades). Här tittar jag igen på de program jag tittade på som hade premiär under andra halvåret i år, vilket faktiskt är ganska knappt, så jag trodde att jag också skulle kasta in åtminstone några av de äldre serierna som jag såg för första gången tid (eller så) i år.

Återigen, notera att alla åsikter här är mina egna och inte nödvändigtvis godkända av resten av författarna och besättningen här på AniTAY, och de kommer inte alla att vara super fördjupad. För organisatoriska skull fortsätter jag att presentera 2020-utställningarna åtskilda av årstiderna de började i, ungefär efter startdatum. De äldre föreställningarna kommer troligen att vara i ungefär samma ordning som de var färdiga i.

Sommaren 2020

”Uzaki-chan vill umgås.” Verkligen. En gammal gymnasium kouhai med enorma … landområden, bestämmer att hennes gamla senpai behöver göra mer och vara mer aktiv nu när de båda går på college. Hon irriterar naturligtvis helvetet av honom, vilket betyder att det naturligtvis finns en helt romantisk spänning mellan de två som de är omedvetna om (men inte så deras vänner och kollegor).

Uzaki-chan har sin egen mustasch-san som driver ett kafé! Lämpligt med tanke på att Uzaki och Satania från GabDrop delar samma röstskådespelerska …

Hur som helst. Det var en rolig show trots att man använde alla de vanliga troperna i den romantiska komediens genre (eller kanske på grund av att använda dem). Jag är med på en säsong 2. Betyg: A

Sword Art Online: Alicization – War of Underworld säsong 2

Man, det namnet är en munfull. Hur som helst, jag planerar en mer fördjupad artikel de närmaste dagarna, men uppriktigt sagt tyckte jag att hela serien var en besvikelse. Jag trodde att ”Alicization” -bågen skulle vara ganska bra, men i så fall gjorde anime-anpassningen det väldigt dålig rättvisa, då. Betyg: C

INTE Färdigställt:

Oregairu, säsong 3. Jag såg de två första avsnitten, och det hade gått så länge sedan jag hade sett säsong 2 ( och det var svårt att följa när jag gjorde * att *), att vi slutade. Istället tittade jag på säsong 1 igen med min fru (som antingen inte såg det eller har glömt det – möjligen den tidigare) och kommer att behöva titta på säsong 2 också med henne innan vi sedan går vidare -kolla och slutföra säsong 3. Betyg: Ofullständig

“Uthyrningsflickvän”. Verkade som den typ av sak jag ville titta på – fylld med röstskådespelerskor som jag tycker om, hijinks, missförstånd osv. Jag tappade ut efter två avsnitt och har inte bestämt mig för om jag vill komma tillbaka, eller bara helt släppa det. Betyg: Ofullständig, såg ut som en C + / B- vid den tiden men

ÄR INTE VAKTT:

Re: Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu 2: a säsong

Definitivt tänkte titta på den här, men egentligen, bara utbränd på att titta på saker, och tillsammans med inte har sett filmen ännu, vi kom bara inte till den.

Ärligt talat, jag hade glömt att detta fanns på min lista, men det streamades antingen aldrig, eller så var det på HIDIVE eller något, men det var inte på Funimation eller Crunchyroll. Verkar fortfarande som något jag skulle överväga att försöka om jag hade tillgång till det.

HÖST 2020

Tonikawa. Pojken ser söt tjej, tjejen räddar honom från att vara isekai med truck-kun och går med på att träffa honom om han ska gifta sig med henne och försvinner. År senare dyker hon upp vid hans tröskel, och de gifter sig. Cuteness följer när de utforskar äktenskapslivet tillsammans medan de lär känna varandra. Också, söt tjej kanske eller kanske inte på något sätt är Prinsessan Kaguya från legenden. Och har två pigor som är ännu bättre än Lys och Sella från Prisma Illya. Definitivt skulle vara all-in för en säsong 2. Betyg: A +

“ Suyaaaaaa… ”

Sleepy Princess har tekniskt sett ännu inte avslutat (i skrivande stund), men med en avsnitt kvar, vi vill MASSIVT och väntar på en säsong 2 här. Inori Minase ger huvudröst? Kolla upp. Harem King Yoshitsugu Matsuoka som Demon King? Dubbelkolla. (De två parade i en annan show som körs samtidigt som deras parning i DanMachi S3? Älskar det.) Doga Kobo, gör inte precis en CGDCT-show, utan mer av en ”Söt prinsessa gör skrämmande saker mot demonerna som antagligen håller hennes gisslan ” visa. I vårt hus är det så nära ”möte” att titta som du kan komma.

Teddy Demons är också bedårande, och jag blev så besviken att jag inte såg ett batwings-tillbehör på Build-A-Bear runt Halloween så att vi kunde göra våra egna. Också något vi definitivt kommer att titta på källmaterialet för. Betyg: A ++

HAR INTE KLAR ÄNNU:

Kamisama ni Natta Hej

Så vi kom lite efter på det här, och jag har bara slutat genom avsnitt 7. Jag tog det främst på grund av att jag var en (PA Works) show, men till skillnad från Appare-Ranman! tidigare i år känner jag inte att det är lika bra. Nu har jag uppenbarligen fått ytterligare 5 avsnitt att gå igenom, men det har varit en del av frågan – till synes inte bra, särskilt när man introducerar en andra aspekt till mysteriet om ”är hon en gud, eller inte?” Betyg: ofullständig. Lutande C + för tillfället.

ÄR INTE VAKTT:

Som med Re: Zero S2 ovan finns det bara en del ”utbrändhet” här. (Det och den gudfruktiga S2 OVA. Vet fortfarande inte vad de tänkte med det.)

ÄLDRE SERIER

Ödet / kaleidfodral Prisma ☆ Illya, med 2wei! och 2wei Herz!

“Låt oss ta Ödet och göra dem magiska flickor! ” Illya, Rin, några tråkiga trollstavar, fåniga vänner, en vän med ett mystiskt förflutet, Luvia och Lys och Sella med mer personlighet än tidigare. Älskar det! Betyg: B +

(Series : Toradora! )

Man, jag älskade den här serien. Drama, komedi, romantik. Jag slutade till och med att köpa min egen plysch ”palm-top tiger.” En liten fågel lät mig veta att jultomten (även om den inte är i björndräkt) tar med mig mina egna kopior av serien på Blu-ray till jul. Betyg: A

“Monthly Girls Nozaki-kun.” Jag plockade upp den här komedin efter att ha sett ett klipp där mangaka-huvudpersonen och hans vän bestämmer att de vill göra en doujinshi -serie för huvudvänens bästa vän i en galge , samtidigt som man inser att personen som har varit där mest för honom … är spelets huvudperson. (Seriöst, beskrivningen gör det inte rättvisa. Men det är en jävla rolig scen.) Det är en perfekt användbar liten romantikskomedi. Betyg: C +

Slutligen har vi ”Är ordern en kanin?” Som med SleepyHime ovan har vi Inori Minase som gör sin bästa lilla flickröst. Vi har en stad fylld med vilda kaniner, en farfar som på något sätt nu är en kanin själv (förmodligen), och många … intressanta vänner, inklusive en som är livrädd för kaniner men arbetar i en nästan kaninflickadräkt. Vi är nu inne i säsong 2 här i vår uppföljning och kommer så småningom att gå vidare till den senaste säsongens serie 3. Betyg: B

Där är vi, mina anime-recensioner för 2020. Mycket som jag gillade att ta det lättare, hoppas jag att 2021 ”utjämnar” antalet serier lite mer (ser framåt, januari visas att få massor av fortsättningar, så vi får vänta och se …)

Du läser AniTAY, en icke-professionell blogg vars författare älskar allt anime-relaterat. För att delta i det roliga, kolla in vår webbplats , besök vår officiella subreddit , följ oss på Twitter , eller ge oss en liknande på vår Facebook -sida.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *