Anime Quick Reviews, tweede helft 2020 editie

(umrguy42) (21 dec.2020)

Dat pout (serie: Uzaki-chan wa Asobitai! )

Vandaag rond ik mijn recensies van de anime-serie uit 2020 af die ik heb gezien, samen met enkele van de oudere series die ik dit jaar voor het eerst heb bekeken, en geef ze allemaal een beoordeling / cijfer op basis van wat ik ervan vond.

Welkom tot “ “, een schrijfuitdaging waarin ik 12 dagen lang een artikel per dag wil hebben in de aanloop naar Kerstmis, allemaal op de een of andere manier gericht op anime of anime-gerelateerde onderwerpen. Je kunt herposten van mijn en series (oorspronkelijk gepost op de late TAY- en AniTAY Kinja-sites) nu hier op Medium vinden.

(artikel van gisteren) behandelde anime die begon in de eerste helft van 2020 (samen met een anime die werd overgedragen van 2019). Ik behandelde ook de anime die dankzij COVID in de eerste helft begon, maar in de tweede helft eindigde (inclusief in één geval, dat slechts ongeveer 2 dagen eindigde voordat dit artikel werd gepubliceerd). Ook hier kijk ik naar de shows die ik heb gezien en die in première gingen in de tweede helft van dit jaar, wat eigenlijk een nogal schaarse lijst is, dus ik dacht dat ik ook tenminste enkele van de oudere series zou toevoegen die ik voor de eerste heb bekeken tijd (of zo) dit jaar.

Houd er nogmaals rekening mee dat alle meningen hier van mijzelf zijn, en niet noodzakelijkerwijs worden onderschreven door de rest van de schrijvers en crew hier bij AniTAY, en ze zullen niet allemaal wees super diepgaand. Om organisatorische redenen blijf ik de 2020-shows presenteren, gescheiden door de seizoenen waarin ze begonnen, ongeveer op startdatum. De oudere shows zullen waarschijnlijk in ongeveer dezelfde volgorde staan ​​als waarin ze zijn voltooid.

Zomer 2020

“Uzaki-chan wil rondhangen.” Inderdaad. Een oude middelbare school kouhai met enorme … stukken land, besluit dat haar oude senpai meer moet doen en actiever moet zijn nu ze allebei op de universiteit zitten. Ze irriteert hem natuurlijk enorm, wat betekent dat er natuurlijk een volkomen romantische spanning is tussen de twee waarvan ze zich niet bewust zijn (hoewel dat niet zo is voor hun vrienden en collegas).

Uzaki-chan heeft zijn eigen Moustache-san die een koffiehuis runt! Passend aangezien Uzaki en Satania van GabDrop dezelfde stemactrice delen…

Hoe dan ook. Het was een leuke show, ondanks het gebruik van alle standaardstijlen van het romantische komediegenre (of misschien wel omdat je ze gebruikt). Ik ben helemaal in voor een seizoen 2. Beoordeling: A

Sword Art Online: Alicization – War of Underworld Seizoen 2

Man, die naam is een mondvol. Hoe dan ook, ik plan een meer diepgaand artikel in de komende dagen, maar eerlijk gezegd vond ik deze hele serie teleurstellend. Ik dacht dat de “Alicization” -boog redelijk goed zou zijn, maar als dat zo was, deed de anime-aanpassing het erg dan ook slecht. Beoordeling: C

NIET VOLTOOID:

Oregairu, seizoen 3. Ik heb de eerste twee afleveringen bekeken en het was zo lang geleden dat ik seizoen 2 had gezien ( en dat was moeilijk genoeg om te volgen toen ik * dat *) deed, dat we stopten. In plaats daarvan heb ik seizoen 1 opnieuw bekeken met mijn vrouw (die het niet heeft gezien of vergeten – misschien wel de eerste), en ik zal ook seizoen 2 met haar moeten kijken voordat we verder gaan met opnieuw -kijken en voltooien van seizoen 3. Beoordeling: onvolledig

“Huurvriendin”. Het leek het soort dingen dat ik wilde kijken – vol met stemactrices die ik leuk vind, grappenmakers, misverstanden, enz. Ik klopte af na twee afleveringen en heb niet besloten of ik terug wil komen, of het gewoon helemaal laten vallen. Beoordeling: onvolledig, zag er destijds uit als een C + / B-, hoewel

NOG NIET KIJKEN:

Re: nul kara Hajimeru Isekai Seikatsu 2e seizoen

Ik was beslist van plan om deze te bekijken, maar echt, gewoon opgebrand door het kijken naar dingen, en samen met Nadat we de film nog niet hadden gezien, kwamen we er gewoon niet bij.

Eerlijk gezegd was ik vergeten dat dit op mijn lijst stond, maar het werd nooit gestreamd, of het stond op HIDIVE of zoiets, maar het was niet op Funimation of Crunchyroll. Het lijkt nog steeds iets dat ik zou overwegen te proberen als ik er toegang toe had.

HERFST 2020

Tonikawa. De jongen ziet een schattig meisje, het meisje zorgt ervoor dat hij niet door een vrachtwagen kan worden opgepakt en gaat ermee akkoord om met hem uit te gaan als hij met haar wil trouwen, en verdwijnt dan. Jaren later verschijnt ze bij hem op de stoep en trouwen ze. Cuteness volgt als ze samen het huwelijksleven verkennen terwijl ze elkaar leren kennen. Ook kan een schattig meisje op de een of andere manier prinses Kaguya zijn van de legende. En heeft twee dienstmeisjes die nog beter zijn dan Lys en Sella van Prisma Illya. Zou zeker all-in zijn voor seizoen 2. Beoordeling: A +

” Suyaaaaaa… “

Sleepy Princess moet technisch gezien nog eindigen (op het moment van schrijven), maar met een aflevering links, we willen en wachten enorm op een seizoen 2 hier. Inori Minase die de hoofdstem levert? Controleren. Harem King Yoshitsugu Matsuoka als de Demon King? Dubbel Check. (De twee paren in een andere show die tegelijkertijd met hun paar in DanMachi S3 loopt? Vind het geweldig.) Doga Kobo, die niet echt een CGDCT-show doet, maar meer een Schattige prinses doet angstaanjagende dingen met de demonen die haar gijzelaar zogenaamd houden ” tonen. In ons huis is het zo dicht mogelijk bij “afspraak” kijken als je kunt krijgen.

De Teddy Demons zijn ook schattig, en ik was zo teleurgesteld dat ik rond Halloween geen batwingsaccessoire zag bij Build-A-Bear, dus we konden er zelf een maken. Ook iets waar we zeker naar het bronmateriaal zullen kijken. Beoordeling: A ++

IS NIET KLAAR NOG:

Kamisama ni Natta Hallo

Dus we liepen een beetje achter op dit punt, en ik ben pas klaar tot aflevering 7. Ik heb dit voornamelijk opgepikt omdat ik een (PA Works) show was, maar in tegenstelling tot Appare-Ranman! eerder dit jaar vind ik het niet zo goed. Nu heb ik duidelijk nog vijf afleveringen om door te komen, maar dat is een deel van het probleem geweest – schijnbaar niet goed tempo, vooral wanneer ik een tweede aspect introduceerde in het mysterie van “is ze een god of niet?” Beoordeling: onvolledig. Voorlopig naar C + leunend.

NOG NIET KIJKEN:

Net als bij Re: Zero S2 hierboven, is er hier slechts een “burn-out”. (Dat, en die goddelijke S2 ​​OVA. Weet nog steeds niet wat ze daarmee dachten.)

OUDERE SERIE

Fate / kaleid-voering Prisma ☆ Illya, met 2wei! en 2wei Herz!

“Laten we Fate nemen en ze magisch maken meisjes! ” Illya, Rin, een paar brutale toverstokken, gekke vrienden, een vriend met een mysterieus verleden, Luvia, en Lys en Sella met meer persoonlijkheid dan voorheen. Hou ervan! Beoordeling: B +

(Serie : Toradora! )

Man, ik hield van deze serie. Drama, komedie, romantiek. Ik heb zelfs mijn eigen palmtop-tijger gekocht. Een vogeltje liet me weten dat de kerstman (hoewel niet die in een berenpak) me voor deze kerst mijn eigen exemplaren van de serie op Blu-ray brengt. Beoordeling: A

“Monthly Girls Nozaki-kun.” Ik pakte deze komedie op nadat ik een clip had gezien waarin de mangaka-hoofdpersoon en zijn vriend besluiten dat ze een doujinshi -strip willen maken voor de beste vriend van de hoofdpersoon in een galge , terwijl je beseft dat de persoon die er het meest voor hem is geweest… de hoofdpersoon van het spel is. (Serieus, de beschrijving doet het geen recht. Maar het is een verdomd grappige scène.) Het is een perfect bruikbare kleine romantische komedie. Beoordeling: C +

Eindelijk hebben we “Is de bestelling een konijn?” Net als bij SleepyHime hierboven, hebben we Inori Minase die haar beste kleine meisjesstem doet. We hebben een stad vol wilde konijnen, een grootvader die op de een of andere manier zelf een konijn is (waarschijnlijk), en een heleboel … interessante vrienden, waaronder een die doodsbang is voor konijnen, maar die een bijna-konijnenkostuum draagt. We zijn nu in seizoen 2 in onze watch-through en zullen uiteindelijk doorgaan naar Series 3 van het afgelopen seizoen. Beoordeling: B

Daar zijn we dan, mijn anime-recensies voor 2020. Hoewel ik het graag wat rustiger aan deed, hoop ik dat 2021 het aantal series wat meer “gladstrijkt” (vooruitkijkend, januari verschijnt om een ​​TON sequels te hebben, dus we zullen moeten afwachten …)

Je leest AniTAY, een niet-professionele blog waarvan de schrijvers houden van alles wat met anime te maken heeft. Ga naar onze website om mee te doen aan het plezier, bezoek onze officiële subreddit , volg ons op Twitter , of geef ons een like op onze Facebook -pagina.