Et åpent brev til ledere: snakker om rase

( Dr. Linet Mera) (30. juli 2020)

Hei der,

Det er vanskelig å snakke om rase. Det er. Det er vanskelig å snakke om rase når alt du vet og alt du har bygget har vært innovasjon, produkter, vitenskap, læring. Det er vanskelig å snakke om rase når du vokste opp uten disse samtalene. Det er vanskelig å snakke om rase når alt du visste er at det å snakke om rase er tabu. Det er ingen MBA, PhD, MD eller noen annen grad som kan forberede deg på dette øyeblikket. og jeg er her for å fortelle deg at det er greit å si at det er vanskelig å snakke om det.

Akkurat nå er tiden da folket ditt, teamene dine og dine frivillige trenger deg mest. Du har hatt ledelsen, ferdighetene, kunnskapen til å bevege gruppen din frem, enten du er entreprenør, skalerer eller vedlikeholder. Teamet ditt, firmaet og organisasjonen din ser etter svar.

Det er greit å ikke vite hva du skal gjøre for å lage ting bedre. Jeg skriver for å fortelle deg at du fortsatt kan lede gjennom dette
Sitat: «Det er greit å ikke vite hva du skal gjøre for å gjøre ting bedre. Jeg skriver for å fortelle deg at du fortsatt kan lede gjennom dette. ”

Du trenger ikke å ha alle svarene. Det er greit å slite med å snakke om rase. Det er greit å ikke vite hva jeg skal si når et annet svart liv går tapt. Det er greit å ikke vite hva du skal gjøre for å gjøre ting bedre.

Jeg skriver for å fortelle deg at du kan fremdeles lede gjennom dette.

Du kan snakke om rasisme. Du vil ha rett noen ganger, og du vil ta feil noen ganger. Når du tar feil, er det sterkeste du kan gjøre å møte opp som leder ved å lytte med ydmykhet.

Det første du kan gjøre er å kommunisere med medfølelse, ærlighet, sårbarhet og sannhet. Jeg vet at det ikke er noe kapittel om det i forretningshåndboken din. Gjett hva, 2020 var i null manualer. Kanskje du utarbeider en BLM-uttalelse, flott. Har du også snakket med dine ansatte?

“Vel, jeg fortalte mine ansatte hva som skjedde med George Floyd var forferdelig, og at vi står ved mangfold, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre. ”

Sørg for at de ansatte føler seg støttet. Hvis du virkelig bryr deg om folket ditt, er det nå på tide å få kontakt med dem og være der for dem. Du må gjøre dette nå, og ikke bare for dine Black and Brown-ansatte, men for alle i bedriften din. Med ordene fra Dr. Tiffany Jana , “folk jobber ikke hjemmefra, de prøver å jobbe hjemme under en pandemi, med barna sine, under den største borgerrettighetsbevegelsen i vår tid.”

At betyr at du må nå ut og være i stand til å:

– Ta feil

– Hør kritikk

– Eier opp til feilene dine og lær av dem

– Gjør din egen læring og vekst

– Vær klar til å lytte til hva de ansatte trenger og ha en måte å integrere det i din strategiske plan

– Delta i en kontinuerlig reise med læring og handling.

Dette er en kort start på en mye lengre liste, og det kan være mye å ta på seg hvis du aldri har jobbet med sosial rettferdighet eller mangfold mer enn bare jobbe med HR. Gjett hva? Det er mange bøker, fagpersoner og arbeidsgrupper som har mange års erfaring i hvordan man kan forstå og veilede andre om å bruke antirasistiske rammer, hvordan man kan forstyrre undertrykkende bedriftskultur, hvordan man kan bringe disse sårt tiltrengte samtalene til miljøer som ikke har engasjert ennå.

Saken er, uansett hva organisasjonen din gjør eller hva identiteten din er, har du faktisk en rolle å spille. Du har en rolle å spille med ordene dine, og viktigst av alt, med dine handlinger.

Ikke fall i fellen med å tenke en BLM-uttalelse, og donasjon er nok til å gjøre din del. Ikke tro å lese en anti-rasisme bok (mens den er ekstremt informativ og kraftig) er nok til å endre alt. Ikke tro et eneste mangfoldsverksted er nok til å løse århundrer med undertrykkelse og kolonialisme. De er gode steder å starte, men de er ikke nok. Med ord fra doktorgradsstudent Cecilia Caballero , «du kan ikke intellektualisere rasisme borte».

Akkurat som hvordan du har viet deg for å bli den beste innen ditt felt, ha de beste ideene, og være den beste strategen, må du gjøre en langsiktig forpliktelse her for deg selv, karrieren din og menneskene du leder.

Følg med på den neste i vår Letters for Leaders-serie «Hvor skal jeg begynne» neste måned.Vær den første i køen for å motta neste brev gjennom adresselisten .

Denne artikkelen er en del av våre gratis ressurser for #TogetherAgainstBias for publikum . Finn flere ressurser på nettstedet vårt , inkludert podcaster, videoer og flere artikler.