Anime Quick Reviews, 2020 Second Half Edition

(umrguy42) (21. desember 2020)

Dat pout (Series: Uzaki-chan wa Asobitai! )

I dag er jeg ferdig med mine anmeldelser av anime-serien for 2020 som jeg har sett, sammen med noen av de eldre seriene jeg så på i år for første gang, og gir hver en vurdering / karakter basert på hva jeg syntes om det.

Velkommen til “ ”, en skriveutfordring der jeg ser ut til å ha en artikkel om dagen i 12 dager frem til jul, alt sentrert på en eller annen måte om anime eller anime-relaterte emner. Du finner gjeninnlegg av mine og serier (opprinnelig publisert på slutten av TAY og AniTAY Kinja-nettsteder) nå her på Medium.

(Gårsdagens artikkel) dekket anime som startet i første halvdel av 2020 (sammen med en anime som ble overført fra 2019). Jeg dekket også anime som på grunn av COVID startet i første halvdel, men avsluttet i andre halvdel (inkludert i ett tilfelle, som fullførte bare ca 2 dager før denne artikkelen ble publisert). Også her ser jeg på programmene jeg så på som hadde premiere i andre halvdel av året, som faktisk er ganske knapp liste, så jeg trodde jeg også skulle kaste inn i det minste noen av de eldre seriene jeg så på den første tid (eller så) i år.

Igjen, merk at alle meninger her er mine egne, og ikke nødvendigvis godkjent av resten av forfatterne og mannskapet her på AniTAY, og de kommer ikke alle til å være super i dybden. For organisasjons skyld fortsetter jeg å presentere 2020-showene atskilt med sesongene de startet i, omtrent etter startdato. De eldre forestillingene vil sannsynligvis være i omtrent tilnærmet rekkefølgen de var ferdige i.

Sommer 2020

“Uzaki-chan ønsker å henge ut.” Faktisk. En gammel videregående skole kouhai med enorme … landområder, bestemmer at hennes gamle senpai trenger å gjøre mer og være mer aktive nå som de begge er på college. Hun irriterer selvfølgelig helvete ut av ham, noe som betyr at det naturlig nok er helt romantisk spenning mellom de to som de ikke er klar over (men ikke så deres venner og kolleger).

Uzaki-chan har sin egen bart-san som driver et kafé! Passende gitt at Uzaki og Satania fra GabDrop deler den samme stemmeskuespilleren …

Uansett. Det var et morsomt show, til tross for å bruke alle de vanlige tropene i den romantiske komediesjangeren (eller kanskje på grunn av å bruke dem). Jeg er helt inne for en sesong 2. Rangering: A

Sword Art Online: Alicization – War of Underworld sesong 2

Mann, det navnet er en munnfull. Uansett planlegger jeg en mer inngående artikkel de neste par dagene, men ærlig talt, jeg syntes hele denne serien var skuffende. Jeg trodde at «Alicization» -buen skulle være ganske bra, men i så fall gjorde anime-tilpasningen det veldig dårlig rettferdighet, da. Vurdering: C

IKKE FERDIG:

Oregairu, sesong 3. Jeg så de to første episodene, og det hadde gått så lenge siden jeg hadde sett sesong 2 ( og det var vanskelig nok å følge når jeg gjorde * det *), at vi stoppet. I stedet så jeg sesong 1 på nytt med kona mi (som enten ikke så det, eller har glemt det – muligens førstnevnte), og må se sesong 2 sammen med henne også før vi deretter går videre til -se på og fullføre sesong 3. Rangering: Ufullstendig

“Rental Girlfriend”. Virket som den slags ting jeg ønsket å se – fylt med stemmeskuespillerinner jeg liker, hijinks, misforståelser osv. Jeg tappet ut etter 2 episoder, og har ikke bestemt meg for om jeg vil komme tilbake, eller bare slippe den helt. Rangering: Ufullstendig, så ut som en C + / B- på den tiden skjønt

IKKE SE:

Re: Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu 2. sesong

Hadde absolutt tenkt å se denne, men egentlig bare brent ut på å se på ting, og sammen med ikke har sett filmen ennå, vi kom bare ikke til den.

Helt ærlig, jeg hadde glemt at dette var på listen min, men det ble aldri streamet, eller det var på HIDIVE eller noe, men det var ikke på Funimation eller Crunchyroll. Virker fortsatt som noe jeg ville tenkt å prøve hvis jeg hadde tilgang til det.

FALL 2020

Tonikawa. Gutten ser søt jente, jenta redder ham fra å være isekai av truck-kun, og godtar å date ham hvis han gifter seg med henne, og forsvinner. Flere år senere dukker hun opp på dørstokken hans, og de gifter seg. Cuteness følger når de utforsker ekteskapslivet sammen mens de blir kjent. Også, søt jente kan eller ikke faktisk være Prinsesse Kaguya fra legenden. Og har to tjenestepiker som er enda bedre enn Lys og Sella fra Prisma Illya. Definitivt ville være all-in for en sesong 2. Rangering: A +

“ Suyaaaaaa… ”

Sleepy Princess har teknisk sett ennå ikke fullført (i skrivende stund), men med en episode igjen, vi ønsker MASSIVT og venter på en sesong 2 her. Inori Minase gir hovedstemmen? Kryss av. Harem King Yoshitsugu Matsuoka som Demon King? Dobbel sjekk. (De to parret i et annet show som kjørte samtidig med paringen i DanMachi S3? Elsker det.) Doga Kobo, gjør ikke akkurat et CGDCT-show, men mer av en «Cute Princess Does Terrifying Things To The Demons Supposedly Holder her Hostage Her » vise fram. I huset vårt er det så nært å se på «avtale» som du kan komme.

Dessuten er Teddy Demons søte, og jeg var så skuffet at jeg ikke så et tilbehør til flaggermus på Build-A-Bear rundt Halloween slik at vi kunne lage våre egne. Også noe vi definitivt vil se på kildematerialet for. Vurdering: A ++

HAR IKKE FERDIG MEN:

Kamisama ni Natta Hei

Så vi kom litt bak dette, og jeg har bare avsluttet gjennom episode 7. Jeg plukket hovedsakelig opp dette på grunn av å være et (PA Works) show, men i motsetning til Appare-Ranman! tidligere i år, føler jeg ikke det er like bra. Nå har jeg tydeligvis fått fem episoder til å komme igjennom, men det har vært en del av saken – tilsynelatende ikke tempoet, spesielt når vi introduserer et annet aspekt til mysteriet om «er hun en gud, eller ikke?» Rangering: Ufullstendig. Støtter C + for nå.

IKKE VAKTT:

Som med Re: Zero S2 ovenfor, er det bare noe «utbrenthet» her. (Det og den gudfryktige S2 OVA. Vet fortsatt ikke hva de tenkte med det.)

ELDRE SERIER

Fate / kaleid liner Prisma ☆ Illya, med 2wei! og 2wei Herz!

“La oss ta skjebnen , og gjøre dem magiske jenter! ” Illya, Rin, noen tøffe tryllestave, dumme venner, en venn med en mystisk fortid, Luvia, og Lys og Sella med mer personlighet enn før. Elsker det! Vurdering: B +

(Series : Toradora! )

Mann, jeg elsket denne serien. Drama, komedie, romantikk. Jeg avviklet til og med å kjøpe min egen plysj «palm-top tiger.» En liten fugl ga meg beskjed om at nissen (selv om den ikke er i bjørnedrakt) gir meg mine egne eksemplarer av serien på Blu-ray til denne julen. Vurdering: A

“Månedlige jenter Nozaki-kun.” Jeg plukket opp denne komedien etter å ha sett et klipp der mangaka-hovedpersonen, og vennen hans, bestemmer seg for at de vil lage en doujinshi tegneserie for den beste vennen til hovedpersonen i en galge , mens han innser at personen som har vært der mest for ham … er spillets hovedperson. (Seriøst gjør ikke beskrivelsen det rettferdighet. Men det er en jævla morsom scene.) Det er en perfekt brukbar liten romantikkkomedie. Rangering: C +

Til slutt har vi «Er ordren en kanin?» Som med SleepyHime ovenfor, har vi Inori Minase som gjør sin beste lille jentestemme. Vi har en by fylt med villkaniner, en bestefar som på en eller annen måte nå er en kanin selv (sannsynligvis), og mange … interessante venner, inkludert en som er livredd for kaniner, men jobber med et nesten bunny jentedrakt. Vi er nå inne i sesong 2 her i vår gjennomvåkning, og vil til slutt gå videre til den siste sesongens serie 3. Vurdering: B

Der er vi, mine anime-anmeldelser for 2020. I likhet med at jeg likte å ta det lettere, håper jeg at 2021 “glatter ut” antall serier litt mer (ser fremover, januar ser ut å ha TON med oppfølgere, så vi må vente og se…)

Du leser AniTAY, en ikke-profesjonell blogg hvis forfattere elsker alt som er relatert til anime. For å bli med på moroa, sjekk ut nettstedet , besøk vårt offisielle subreddit , følg oss på Twitter , eller gi oss en like på Facebook -siden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *