Et åbent brev til ledere: At tale om race

( Dr. Linet Mera) (30. jul 2020)

Hej der,

Det er svært at tale om race. Det er. Det er svært at tale om race, når alt hvad du ved og alt, hvad du har bygget, har været innovation, produkter, videnskab, læring. Det er svært at tale om race, når du voksede op uden disse samtaler. Det er svært at tale om race, når alt hvad du vidste er, at tale om race er tabu. Der er ingen MBA, ph.d., MD eller nogen anden grad, der kan forberede dig til dette øjeblik.

Jeg er administrerende direktør for det ubevidste bias-projekt, en organisation dedikeret til at hjælpe organisationer med at løse bias og ubevidst bias og jeg er her for at fortælle dig, at det er okay at sige, at det er svært at tale om det.

Lige nu er det tidspunktet, hvor dit folk, dine teams og dine frivillige har mest brug for dig. Du har haft lederskab, færdigheder, know-how til at bevæge din gruppe fremad, hvad enten du er iværksætter, skalerer eller vedligeholder. Dit team, din virksomhed og din organisation ser efter dig.

Det er okay at ikke vide, hvad du skal gøre for at lave ting bedre. Jeg skriver for at fortælle dig, at du, at du stadig kan føre gennem dette
Citat: ”Det er okay at ikke vide, hvad man skal gøre for at gøre tingene bedre. Jeg skriver for at fortælle dig, at du stadig kan føre igennem dette. ”

Du behøver ikke at have alle svarene. Det er okay at kæmpe med at tale om race. Det er okay at ikke vide, hvad man skal sige, når et andet sort liv går tabt. Det er okay at ikke vide, hvad jeg skal gøre for at gøre tingene bedre.

Jeg skriver for at fortælle dig, at du kan fører stadig igennem dette.

Du kan tale om racisme. Du har nogle gange ret, og nogle gange tager du fejl. Når du tager fejl, er det stærkeste du kan gøre, at dukke op som en leder ved at lytte med ydmyghed.

Det første du kan gøre er at kommunikere med medfølelse, ærlighed, sårbarhed og sandhed. Jeg ved, der er ikke noget kapitel om det i din forretningsmanual. Gæt hvad, 2020 var i nul manualer. Måske udarbejder du en BLM-erklæring, fantastisk. Har du også talt med dine medarbejdere?

”Nå, jeg fortalte mine medarbejdere, hvad der skete med George Floyd, var forfærdeligt, og at vi står ved mangfoldighed, men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre næste gang. ”

Sørg for, at dine medarbejdere føler sig støttede. Hvis du virkelig holder af dit folk, er det tid til at oprette forbindelse til dem og være der for dem. Du skal gøre dette nu og ikke kun for dine sorte og brune medarbejdere, men for alle i din virksomhed. Med ordene fra Dr. Tiffany Jana , “folk arbejder ikke hjemmefra, de prøver at arbejde derhjemme under en pandemi sammen med deres børn under den største borgerrettighedsbevægelse i vores tid.”

At betyder, at du skal nå ud og være i stand til at:

– Vær forkert

– Hør kritik

– Ej op til dine fejl og lær af dem

– Gør din egen læring og vækst

– Vær klar til at lytte til, hvad dine medarbejdere har brug for og har en måde at integrere det i din strategiske plan

– engagere sig i en non-stop rejse med læring og handling.

Dette er en kort start på en meget længere liste, og det kan være meget at tage på, hvis du aldrig har arbejdet med social retfærdighed eller mangfoldighed mere end bare arbejder med HR. Gæt hvad? Der er masser af bøger, fagfolk og arbejdsgrupper, der har mange års erfaring i at forstå og rådgive andre om anvendelse af anti-racistiske rammer, hvordan man forstyrrer undertrykkende virksomhedskultur, hvordan man bringer disse meget nødvendige samtaler til miljøer, der ikke har engageret endnu.

Sagen er, uanset hvad din organisation gør, eller hvad din identitet er, har du faktisk en rolle at spille. Du har en rolle at spille med dine ord og vigtigst af alt med dine handlinger.

Gå ikke i fælden ved at tænke en BLM-erklæring, og donation er nok til at gøre din del. Tro ikke at læse en anti-racisme bog (mens den er ekstremt informativ og magtfuld) er nok til at ændre alt. Tro ikke, at en enkelt mangfoldighedsworkshop er nok til at løse århundreders undertrykkelse og kolonialisme. De er gode steder at starte, men de er ikke nok. Med ord fra doktoranden Cecilia Caballero , “du kan ikke intellektualisere racisme væk”.

Ligesom hvordan du har dedikeret dig selv for at blive den bedste inden for dit felt, have de bedste ideer og være den bedste strateg, er du nødt til at gøre en langsigtet forpligtelse her for dig selv, din karriere og de mennesker, du leder.

Hold øje med den næste i vores Letters for Leaders-serien “Hvor skal jeg begynde” i næste måned.Vær først i køen for at modtage det næste brev gennem vores mailingliste .

Denne artikel er en del af vores #TogetherAgainstBias gratis ressourcer for offentligheden . Find flere ressourcer på vores hjemmeside inklusive podcasts, videoer og flere artikler.