Recenze deskových her Dune (2019)

>ecenze deskové hry (Kara Kennedy)

Desková hra Dune 2019

Pokud hledáte jiný způsob, jak se ponořit do světa Duny za hranice knihy, hraní deskové hry Dune (2019) (nazývané také DUNE: Hra o dobytí, diplomacie & Zrada ) je dobrá volba, zvláště pokud vás již baví hraní strategických deskových her. Trvalo mi chvíli, než jsem si skutečně sedl a věnoval čas hraní, protože recenze hovoří o tom, jak náročná a složitá je hra. Navíc se předpokládá, že bude hrát nejlépe s několika hráči, a navzdory mnohaletým snahám přesvědčit některé z mých přátel, kteří hrají deskové hry, aby četli Dune , se k tomu ještě nedostali.

S potěšením oznamuji, že i při pouhé dvou hráčích byla hra rychlá a zábavná, i když vidím, že si určitě musíte zahrát s více frakcemi, abyste mohli zažít plnou strategii a hrdlořez aspekty. Pravidla navrhují začít s frakcemi Atreidů a Harkonnenů, což umožnilo rychlé soupeření. Karty zrádce přidaly do bitev prvek překvapení a nepředvídatelnost toulavé bouře způsobila několik zajímavých obratů. Byly to opravdu tematické prvky hry, které byly nejpříjemnější – boj se známými postavami, zabezpečení regionů a pevností jako Arrakeen a Kartágo a pokus o sklizeň koření přinesl vesmír Duny domů.

V Každý tah se skládá z devíti fází a ve hře může být až deset tahů. Fáze jsou:

1. Storm Phase
  2. Spice Blow & Nexus Phase
  4. Fáze nabízení
  5. Fáze oživení
  6. Zásilka & Fáze pohybu
  7. Fáze bitvy
  8. Fáze sklizně koření
  9. Fáze mentatové pauzy

I když se to může zdát jako hodně, v některých fázích se v nich neděje nic otočit nebo jsou velmi krátké, pokud ano. Například CHOAM Charity Phase je, když můžete dobít až dvě mince, pokud jste pod touto částkou, a Mentat Pause Phase je místo, kde vidíte, zda někdo splnil podmínky vítězství, a pokud ne, pokračujte ve hře. Jakmile jsem si přečetl pravidla a průvodce rychlým startem a zkontroloval je v prvních několika zatáčkách, potřeboval jsem je jen občas konzultovat, i když věci by byly komplikovanější s větším množstvím lidí na palubě.

Stručně , bouře se pohybuje kolem a ničí nechráněné lidi a písek; objeví se koření a mohou se vytvořit aliance; mince jsou vydávány těm, kteří jsou nízcí; hráči draží karty zrady, které mají zbraně a obranu a další věci; lidé, kteří zemřeli a byli posláni do tleilaxanských tanků, jsou vráceni do hráčských rezerv; hráči mohou za poplatek poslat rezervy na povrch planety a přesunout je na planetu; hráči, jejichž postavy zaujímají stejný prostor, se účastní bitvy; hráči, jejichž postavy jsou na koření, to sbírají; a pak začne další kolo, pokud nikdo nevyhrál.

Každá frakce má speciální schopnosti – nemůžu se dočkat, až příště vyzkouším Bene Gesserit. Atreidové mají jasnozřivost, takže se mohou dívat dopředu na karty lícem dolů, které mají být vylosovány, a také se vás zeptat, co hodláte použít v bitvě, což jim umožňuje odpovídajícím způsobem změnit svou strategii. Tato schopnost tematicky dobře seděla, ale přesto vás přimělo proklínat nespravedlivost jejich schopnosti vidět budoucnost! Harkonnenové byli experty na zradu a měli si nechat více karet zrádců a zrady. Když jsem se hru učil, zapomněl jsem brzy odhalit Thufira Hawata jako zrádce, ale to mělo za následek uklidnění mého oponenta ve falešném pocitu bezpečí a místo toho jsem si myslel, že zrádcem je lady Jessica. Jak sladké odhalit Hawata v pozdější bitvě a osvobodit Jessicu, stejně jako v knize! 🙂

Jedním z výkladů je přítomnost některých chyb v přehledu knihy v zadní části knihy pravidel. Ačkoli to může být jen opakování originálu, přeji si, aby takové nepřesnosti byly v tomto novém vydání zachyceny a opraveny. Znělo to, jako by to kdokoli napsal, knihu už nějakou dobu nečetl a pamatoval si věci nesprávně; další důvod, proč je důležité nechat někoho jiného zkontrolovat vaši práci. Kromě těchto problémů dokázalo zhustit a vyprávět příběh zajímavým způsobem – pro takovou epickou knihu to není snadný výkon.

Na některých místech existují určité přehlédnutí nebo zkreslení informací. Díky tomu to zní, jako by nebyli Paul a Jessica zachyceni jako Leto – „Paul a jeho matka, lady Jessica, jen stěží unikli v ornitoptéře, létajícím stroji podobném ptákovi, do pouště“.To zakrývá skutečné motivy barona Harkonnena umožnit jeho synovci zmáčknout planetu – „Fremen zasáhl do jeho zničení atreidských sil tím, že pomohl zbytkům uniknout. Rozhodl se jednou a navždy zbavit rodné spodiny “. A to přehlíží Jessičinu roli při usazení ozbrojeného vůdce fremenů Stilgara a zajištění příslibu pro její bezpečnost a bezpečnost jejího syna – „Poté, co přežili písečnou bouři a písečného červa, byli uvězněni skupinou fremenů, kteří po jejich zákon o přežití, se chystali zabít pro jejich vodu. Protože byl Paul od narození speciálně vyškolen v bojích se zbraněmi, mentatskými výpočty a způsoby Bene Gesseritů, prokázal mimořádnou schopnost udržet si kontrolu nad situací. “ – ačkoli následující věta potvrzuje, že „On a jeho matka na skupinu tak zapůsobili…“.

Poslední věta naznačuje, že pozdější knihy pojednávají o džihádu, když ve skutečnosti existuje časová mezera a čtenář ne Dozvíte se mnohem víc než jen jeho účinky – „Druhá a třetí kniha pokračují v džihádu, který se šíří z Duny napříč galaxiemi.“ Nejviditelnější chybou je ale myšlenka, že se Paulovy schopnosti rozšiřují i ​​na ovládání počasí – „Paul vyzval své nově realizované síly a svolal obrovskou písečnou bouři, aby zakryl své přepadení.“ Zdá se, že jde o dezinterpretaci Paulovy preciznosti a tvrzení: „Je to moje bouře … Ačkoli otřásla celým světem, nemohlo to být víc, než jsem si přál.“ Schopnost vidět velkou bouři a plánovat bitvu podle toho neznamená, že to způsobil. Nebo je možné, že dojde k záměně s událostmi ve filmové adaptaci Davida Lynche z roku 1984.

Dune: Ixians & Tleilaxanský dům

Po obdržení Dune: Ixians & Tleilaxu (rozšíření domu) do hry, vyzkoušel jsem si hraní jako Bene Gesserit a můj soupeř jako Tleilaxan. Bene Gesserit může používat hlas v bitvách, aby zabránil ostatním v používání určitých typů karet, a já jsem si užíval, když jsem tuto schopnost používal. Další z jejich vlastností je, že můžete na začátku hry předvídat, která frakce zvítězí a na kterém tahu, a pokud se tato předpověď splní, místo toho se stanete jejím vítězem. Bohužel jsem neplánoval dostatečně dopředu, abych nalákal svého soupeře na vítězství během tahu, který jsem předpovídal; Bylo mi příliš zřejmé, že jsem v určitém okamžiku nechal pevnost otevřenou. Cítili jsme, že Tleilaxané jsou ve hře pro dva hráče trochu přeplněni, protože těží z posílání vojsk do tanků Tleilaxanů, ale jejich schopnost vypnout Face Dancer byla zajímavá a velmi odpovídala knihám. Stále to byla dobrá hra a přimělo nás to chtít hrát znovu a vyzkoušet nové frakce.

Další informace najdete na stránce s přehledem deskových her Geek na stránce Dune (2019) and the Dune: Ixians & Tleilaxu (2020) expanze.

Další je recenze nové deskové hry Dune: Imperium s uměleckými díly z připravovaného filmu.

Původně publikováno v https://dunescholar.com 4. ledna 2021.